Onze producten

Whitepaper werpt nieuw licht op Nederlandse retailsector: meer beleving, minder energieverbruik

Merken en winkels doen er alles aan om consumenten aan zich te binden door het creëren van een unieke koopomgeving. Beleving van de klant staat tijdens een winkelbezoek centraal. Het effect van verlichting is doorslaggevend. Het vergroten van de perceptie en het tegelijkertijd besparen op energie zijn anno 2012 de belangrijkste drijfveren voor Nederlandse winkeliers om te investeren in verlichting. Echter, dit brengt een aanzienlijke kostenpost met zich mee. Havells Sylvania werpt nieuw licht op de zaak. De lichtproducent toont met haar nieuwste whitepaper aan dat het mogelijk is om een unieke koopomgeving te creëren, waarbij meer beleving en tegelijkertijd minder energieverbruik centraal staan. De whitepaper geeft aan dat er een wereld te winnen valt in retail waarbij licht een onmisbare rol speelt.

Nog maar een relatief klein deel van het totale winkeloppervlak in Nederland is voorzien van energiezuinige verlichting zoals led. Op het resterende winkeloppervlak is alleen al met energiezuinige verlichting op jaarbasis zo’n 105 miljoen euro kostenbesparing op verlichting mogelijk. Dat komt overeen met het jaarverbruik van ruim 100.000 Nederlandse huishoudens.

Terug

...Minder energiekosten

Minder energiekosten

Verlichting verbruikt een aanzienlijke hoeveelheid energie - tot wel driekwart van de ­totale ­energiekosten - en is daarmee, zeker in de retailsector, een fikse kostenpost. Een ­energie-efficiënt lichtplan brengt het energie-verbruik fors omlaag én draagt bij aan een lagere CO2-uitstoot.

Download de shoplighting-brochure